„Maestra” – L.S. Hilton (recenzie)

maestra_de_l_s_hiltonPeste cartea despre care vă voi povesti astăzi am dat întâmplător pe internet. La nivel internațional a avut parte de reclamă semnificativă și acum să fim serioși, cine nu ar cumpăra un volum care se anunță „cel mai șocant thriller pe care îl vei citi anul acesta”? Se pare că, în cazul meu, publicitatea a dat roade și după ce am văzut și coperta am realizat că „Maestra” va fi una dintre acele cărți ”must-have” (sau ”must-read” că tot vorbim de citit) ale anului 2016.

„Maestra” de L.S. Hilton ne spune povestea lui Judith Rashleigh, o tânără pasionată de artă, care lucrează pentru una dintre cele mai bune case de licitații din Londra. În ciuda faptului că are ceva studii în domeniu, șeful o tratează ca pe o secretară și nu-i oferă deloc șansa de a se remarca. După ce aproape este abuzată de un client puțin cam „înfierbântat”, care i-a înțeles greșit poziția în cadrul firmei, protagonista se angajează ca animatoare într-un bar. Cu toate acestea, reușește să se mențină pe linia cea dreaptă, să fie profesionistă în jobul său de la casa de licitații și să câștige ceva bani în plus noaptea, fără să facă prea mari eforturi. Dar totul se schimbă când descoperă un secret întunecat din lumea artei și este concediată, iar toate aspirațiile îi sunt spulberate.

Când viața visurilor pare că i se scurge printre degete, Judith se aliază cu un prieten de nădejde, un prieten care nu a dezamăgit-o niciodată, un prieten care o va face să-și depășească multe limite: Furia. La sugestia unui client de la bar, James, pleacă alături de acesta și de o prietenă, Leanne, într-o vacanță la Nisa. Însă planurile de acasă nu se potrivesc cu cele din târg, iar fetele îl găsesc pe James mort în pat într-o dimineață. Judith este cea care se mobilizează și reușește să construiască planul de scăpare, o îndrumă pe Leanne pentru a ajunge în siguranță înapoi acasă fără să dea prea mult de bănuit, în timp ce ea urmează să-și continue călătoria prin Europa folosindu-se de niște bani de la „sponsorul” proaspăt decedat. Realizând puterea propriilor farmece, având câteva mii de euro în buzunar pentru a se putea întreține și lăsându-se pradă furiei și dorinței de răzbunare, Judith pornește în aventura vieții sale de a demasca escrocheria de la casa de licitații. Va reuși să realizeze ce și-a propus? Ce limite este hotărâtă să depășească pentru a-și atinge scopul? Va fi James unica victimă în acest război al onoarei? Acestea sunt doar câteva dintre întrebările pe care vi le veți pune pe parcursul lecturării „Maestrei”.

„Maestra” este o carte, după cum v-am spus și mai sus, ce o are în prim-plan pe Judith Rashleigh, un personaj puternic, cu multe fațete care se arată rând pe rând pe parcursul romanului. Dacă la început protagonista este o simplă femeie pasionată de artă căreia i se frâng aripile chiar înainte de a-și lua zborul, mai apoi vedem cum o pot modela furia și dorința de răzbunare. Modul în care își plănuiește fiecare mișcare cu câteva mutări înainte, lipsa de scrupule, dorința de supremație și modul mai puțin „cuminte” de a se recrea și a uita de griji sunt doar câteva din trăsăturile impresionante, dar în același timp și de-a dreptul șocante ale protagonistei. L.S. Hilton reușește că contureze un personaj intrigant, o combinație între o psihopată, o nimfomană și o pasionată de artă, un personaj cu sare și piper.

Pe lângă faptul că are o protagonistă puțin spus interesantă, „Maestra” este un roman ce se remarcă prin intrigă, dinamism și câteva plot twist-uri. Acțiunea relatată la persoană întâi oferă cititorului o importantă doză de empatie, iar detaliile cu privire la locurile tranzitate și cele referitoare la operele de artă folosite îi conferă romanului credibilitate și realism. Este genul ală de carte care te prinde și pe care nu o poți lăsa din mână până nu o dai gata, însă trebuie să menționez că nu este recomandată tinerilor sub 18 ani deoarece prezintă destul de detaliat numeroase scene fierbinți (pentru fanii ”Fifty Shades of Grey” cred că este un fel de ”must-read”, cu toate că autoarea însăși a afirmat că este mai detaliată în ceea ce privește scenele erotice).

„Maestra” de L.S. Hilton este un roman cu siguranță pentru adulți, plin de acțiune, crime, intrigi, dar și scene erotice. Volumul a fost cât pe ce să nu fie publicat deoarece atât editura cât și agentul autoarei l-au refuzat, iar aceasta s-a gândit chiar să-l autofinanțeze, însă manuscrisul a ajuns pe mâinile unui alt editor care l-a citit într-o singură noapte și a fost de-a dreptul impresionat. La șase săptămâni de la acest eveniment, L.S. Hilton și-a vândut manuscrisul cu 1.000.000 $. Așa că putem spune că un roman bun reușește să vadă lumina tiparului indiferent de ce bariere îi sunt puse în cale, iar „Maestra” este un bun exemplu.

That’s it for today and keep on reading!

Sursă foto: editura Litera , Elle