Wonder (Minunea) – recenzie film

Punem atât de mult preț pe aspectul fizic, încât de multe ori uităm să privim oamenii în adâncul sufletului și să le observăm cele mai porfunde gânduri și idei. De ce ne lăsăm pradă aparențelor? Poate pentru că societatea ne-a făcut așa sau poate pentru că suntem prea preocupați de propriile probleme ca să ne mai obosim să le acordăm atenție sporită și celor din jur. Filmul pe care o să vi-l prezint astăzi, „Wonder” („Minunea”), tratează tocmai această problemă și ne permite să învățăm chiar mai mult decât ne-am fi așteptat.

Pelicula, inspirată din romanul omonim publicat la noi la editura Arthur, prezintă povestea emoționantă a lui August Pullman (Auggie), un puști de clasa a V-a care s-a născut cu un chip diferit, motiv pentru care încă din primii ani de viață a fost suspus numeroaselor operații. În ciuda problemelor sale este un băiețel perfect normal, fericit, jucăuș și foarte deștept, cu toate că a fost școlit acasă. Lucrurile se schimbă atunci când părinții decid să-l înscrie la o școală publică. Aici este nevoit să se confrunte cu persecuțiile și răutățile colegilor, aspecte care îl întristează profund și îl determină să nu-și mai dorească să meargă la cursuri. Totul se schimbă însă atunci când se împrietenește cu un coleg de clasă pe nume Julian. Chiar dacă cei doi se înțeleg foarte bine, iar Auggie capătă încredere în propriile forțe și se deschide din ce în ce mai mult în fața colegilor, atunci când surprinde o scenă răutăcioasă ce îl are în prim-plan chiar pe noul său amic, protagonistul suferă o profundă dezamăgire. Ce se va întâmpla cu August? Vorbele lui Julian au fost cu adevărat spuse din suflet? Va reuși Auggie să le arate tuturor că este mai presus de răutățile lor? Răspunsurile la aceste întrebări le veți descoperi doar urmărind filmul.

Intrepretarea actorilor din „Wonder” este de-a dreptul impresionantă. În rolurile părinților îi avem pe experimentații Owen Wilson (da, chiar el, un împătimit al comediilor) și Julia Roberts (această veșnică „pretty woman”). Cei doi ilustrează perfect cuplul care încearcă din răsputeri să își protejeze copilul special și să-i ofere acel mediu în care să se simtă în siguranță. Pe de altă parte îl avem pe Jacob Tremblay (pe care poate l-ați mai remarcat și în pelicula „Room” cu un rol de excepție), cel ce îl interpretează pe Auggie, reușind să-i confere imaginea unui copil special, menit să se remarce indiferent de piedicile care îi sunt puse în cale. Încă nu pot să-mi explic cum un actor cu o vârstă atât de fragedă poate să transmită atât de mult și să se transpună în pielea unor personaje cu o mare încărcătură emoțională.

Trecând de evaluarea interpretării actoricești și ajungând la privirea peliculei în ansamblu, pot afirma cu tărie că „Wonder” este un film ce trebuie urmărit de toată lumea. Finalul vă va lăsa plini de speranță și cu lacrimi de fericire în ochi. Pelicula ne demonstrează că indiferent de modul în care arăți, poți schimba lumea. Trebuie doar să crezi în tine și în capacitatea ta de a-ți transmite cele mai profunde trăiri și gânduri. Frumusețea fizică este trecătoare, însă un suflet frumos nu dispare niciodată.